דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
כניסה
הסתר תפריט
תכניות העשרה
אלטרנטיבי
אמנות
חברה ותרבות
חינוך מוסיקלי
חינוך סביבתי
חקר ומדע
טכנולוגיות מתקדמות
מחול ותנועה
מיומנויות חיים
מילים וסיפורים
ספורט
עם וארץ ישראל
פיתוח חשיבה
צילום וידאו וקולנוע
שפות
תאטרון ודרמה
מודלים נוספים
header right

ספורט- תחום בית 2950 - ספורט- תחום בית

18
התחום מציע תכניות המפתחות ומשפרות מיומנויות ופעילויות ספורטיביות בענף ספורט ספציפי תוך דגש על טיפוח כישורים חברתיים, התנסות בפתרון דילמות חברתיות והפחתת התחרותיות. התחום מציע פעילויות ספורטיביות כגון: ימי ספורט, טורנירים בין בתי-ספר, מפגשי ספורט בין מגזרים ואוכלוסיות, ימי שיא, סדנאות ו”הפסקה פעילה”.
עקרונות התחום: 1. חיזוק הביטחון והדימוי העצמי של הילד 2. פעילות גופנית מתוך הנאה 3. "ספורט לאלפים ולא לאלופים" 4. הטמעת חשיבות הפעילות הגופנית כאורח חיים בריא תכניות וענפי ספורט בתחום: 1.משחקי כדור - כדורסל, כדורגל, כדוריד, כדורעף, כדורשת. 2.משחקי מחבט - טניס וטניס שולחן. 3.אמנויות לחימה - קרטה, ג'ודו, הגנה עצמית, קרב מגע וקפוארה. 4.משחק תנועתי - לטיפוח כישורים חברתיים באמצעות תנועה ומשחק. 1. תכנית סחב"ק – ספורט חברתי בקרב התכנית מתמקדת בסגנון אימון חיובי, מעצים ומעודד שיתוף, עידוד ניסיון ולאו דווקא הצלחה. ההנחה היא שלמידה שאינה תלוית הישגים וניצחונות מחזקת עמידה מול קשיים וכישלונות ומעודדת למידה. כדי להימנע מתחרותיות והשוואתיות נחזק את המדדים הקבוצתיים שלרוב לא נספרים - ניסיונות, מסירות, הגשות ועוד. 2. תכנית אמנויות לחימה בשיעורי קרב השיעורים מקנים לילדים תחושת מסוגלות, כלים לביטחון פיזי ורגשי, וויסות ומשמעת פנימית. הלמידה נעשית מתוך תחומי התוכן של אמנויות הלחימה השונות. בשיעורים מושם דגש על כבוד לעצמי ולזולת, דרכי תקשורת מילוליות ולא מילוליות, הבנת מושגים הקשורים להגנה עצמית והעצמה אישית.
​                                                   מרחב עבודה למדריכי תחום הספורט והמחול