דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
כניסה
הסתר תפריט
תכניות העשרה
אלטרנטיבי
אמנות
חברה ותרבות
חינוך מוסיקלי
חינוך סביבתי
חקר ומדע
טכנולוגיות מתקדמות
מחול ותנועה
מיומנויות חיים
מילים וסיפורים
ספורט
עם וארץ ישראל
פיתוח חשיבה
צילום וידאו וקולנוע
שפות
תאטרון ודרמה
מודלים נוספים
header right

גיליון
גליון מחקרי מבית תכנית קרב

​​​​​​​​​​​

מחקרב – הניוזלטר של יחידת הערכה

גיליון 2- ינואר 2022

הרצאה להעשרה- "האתגר הפסיכומטרי במדידת יצירתיות"

רקע להרצאה:

באמצע ינואר 2022, שמחה ואני ניהלנו בזום את כנס אפ"י (האגודה הישראלית לפסיכומטריקה) זו השנה השנייה ברציפות. הכנס כלל הרצאת אורח של דוקטור יועד קנת על "האתגר הפסיכומטרי במדידת יצירתיות", שזכה  בשנת 2021 בפרס ברליין על מחקריו בנושא היצירתיות.  

ההרצאה, עוררה עניין רב במהלך הכנס, עד כדי כך שבמהלך הפסקת הצהריים של הכנס, עברו כ-שליש מהמשתתפים בכנס לחדר משנה להמשך הדיון בנושא מחקריו של יועד. אמנם, הרצאתו שזורה במונחים פסיכומטריים, שניתן לשער שאינם במרכז התעניינותו של איש צוות בתכנית קרב. בניגוד לכך, ניתן לשער שתחום היצירתיות מעניין, בין היתר משום שהוא נמצא במגוון התכונות שמוזכרות בחלק מתכניות ההעשרה של התכנית.

בין היתר יועד עוסק ב: הגדרת היצירתיות, דרכי מדידתה (שיפוט סובייקטיבי ומדידה אובייקטיבית), הקשר בין יצירתיות לתכונות אחרות כמו: חשיבה אסוציאטיבית, IQ, ותפקיד הידע בחשיבה היצירתית. 'נגיעה' בתחום היכולת של הגישה החינוכית להשפיע על היצירתיות ניתן למצוא במחקר שמוזכר בדקה 44 על ההבדל בין החינוך המונטסורי לחינוך המסורתי (על החינוך המונטסורי  ניתן ללמוד כאן  וגם כאן).

מאחר שקיבלתי אישור מיו"ר האגודה לשתף את עמיתי בתכנית קרב בהרצאה זו, אתם מוזמנים לצפות בהרצאה בקישור המצורף בהמשך, מתחת למבוא.  

אילן שינה. 

 לקריאה לחצו כאן