דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
כניסה
הסתר תפריט
תכניות העשרה
אלטרנטיבי
אמנות
חברה ותרבות
חינוך מוסיקלי
חינוך סביבתי
חקר ומדע
טכנולוגיות מתקדמות
מחול ותנועה
מיומנויות חיים
מילים וסיפורים
ספורט
עם וארץ ישראל
פיתוח חשיבה
צילום וידאו וקולנוע
שפות
תאטרון ודרמה
מודלים נוספים
header right

פרויקט אשדוד דיוקן עיר פרויקט אשדוד, דיוקן עיר

פרויקט אשדוד דיוקן עיר
"פרויקט אשדוד, דיוקן עיר" שיצא לדרך באביב 2017 (שנה"ל תשע"ז) מוצג בימים אלו במוזיאון אשדוד לאמנות. לפרויקט שותפים האמנים דניאל שושן ועמית מטלון, מוזיאון אשדוד, בתי הספר היסודיים בעיר ואגף החינוך בראשם וכמובן תכנית קרב למעורבות בחינוך בהובלת תחום האמנות והרכזות הישוביות.
בן שטרית רז אורנה
תלמידים; הורים; תפ"מ (תפעול פדגוגיה מנהלה); אחר
27/11/2018 08:00
27/11/2018 20:00
מוזיאון אשדוד לאמנות
יסודי
"פרויקט אשדוד, דיוקן עיר" שיצא לדרך באביב 2017 (שנה"ל תשע"ז) מוצג בימים אלו במוזיאון אשדוד לאמנות.
לפרויקט שותפים האמנים דניאל שושן ועמית מטלון, מוזיאון אשדוד, בתי הספר היסודיים בעיר ואגף החינוך בראשם וכמובן תכנית קרב למעורבות בחינוך בהובלת תחום האמנות והרכזות הישוביות.
התערוכה שתוכננה במסגרת חגיגות ה-60 לעיר אשדוד מאתגרת את תפיסת המוזיאון המקובלת. בתערוכה זו תושבי המקום הם ה"אמנים" והמוצג לנו הוא עבודה אוצרותית של מה שהם בחרו לספר לנו על עצמם.
אז מה עשינו בעצם?
במסגרת הפרויקט התבקשו כ-3000 תושבי אשדוד (רובם ילדים.ות ונערים.ות) לבחור חפץ המייצג אותם ואת זהותם האשדודית ולהניחו בקופסא שקופה שתוצג במוזיאון.
מדריכות תחום האמנות של תכנית קרב שנרתמו לפרויקט נפגשו עם האמנים במוזיאון, נחשפו לרעיון ועברו השתלמויות. לאחר מכן, לכל כתה שהשתתפה , קיימו ארבעה שיעורים בהם הרחיבו את המושגים "דיוקן אישי", "ייצוג בעזרת חפץ", "אמנות בקהילה", "רדי מייד" ובסופם בחר כל ילד.ה בחפץ משלו והכניס אותו לקופסא. כמעט בכל בי"ס התקיימה תערוכה מהקופסאות טרם נסיעתן למוזיאון.
העבודה המשמעותית שלנו היא הטענת הפעולה האמנותית (של הכנסת חפץ לקופסא) במשמעות ובהבנה של ההקשר האמנותי והחברתי שבפעולה.
זהו פרויקט מרגש באמצעותו יכולנו להפנות את המבט אל התלמידים והתלמידות שלנו ולתהות על זהותם העצמית והמקומית, האשדודית.
העבודה שמדריכות התחום עשו בכיתות היא הגשמה של כמה מהתפיסות החינוכיות של תחום האמנות:
 עיסוק בנושאים רלוונטים לילדים ולמקום בו הם חיים.
 הרחבה והעמקה של מושגים מעולם האמנות.
 אמנות ככלי להבעה וביטוי אישי

 חיבור למוסדות מקומיים העוסקים באמנות והצגת עבודות ילדים במוסדות אלו.
תודה מעומק הלב לתלמידים ולתלמידות שהשתתפו ובעצם כך חשפו אותנו קצת לעולמם הפנימי ולתפיסת הזהות שלהם.
לאמנים דניאל שושן ועמית מטלון על שותפות אמיתית ועמוקה .
למוזיאון אשדוד, לנעמי אדר הופמן – מנהלת המוזיאון, לאוצרים יובל ביטון ורוני כהן בנימיני על האמונה בנו, לעדי הרוש על הסיוע הרב ולמחליפתה דפנה גזית וליעל עמית ממח' החינוך.
למנהל החינוך בעירית אשדוד , אריה מימון ראש מנהל חינוך , דני קליין מנהל אגף חטיבה בוגרת, מרטין עובדיה מנהלת אגף חטיבה צעירה

למדריכות תחום האמנות שהאמינו בפרויקט והגשימו אותו תוך כוונה אמיתית ובצורה המוצלחת ביותר. שמות המדריכות: חנה בן משה וקנין, מיטל איפרגן, עינת כהן רוזנברג, גלית ארמוזה, חנה כהן, דליה ספולדבה, רחלי אליאס, חני סלוקי, אביבה אליצור .
לשמרית עזריה שריכזה את הפרויקט המורכב הזה, לסיגל שעני, מנחת תחום האמנות בדרום שניצחה על הכל ולרכזות הישוביות אורלי לוי וקרן רבינוביץ על הירתמותן לפרויקט היומרני הזה.

בתקווה לפרויקטים נוספים ומשמעותיים כאלה.
אורנה בן שטרית, מנהלת תחום האמנות תכנית קרב למעורבות בחינוך

בצילומים... תיעוד הפרויקט וגם הצבת התערוכה . לכו לראות מוזיאון אשדוד לאמנות
וגם קישור לכתבה בהארץ 25.11.18
https://www.haaretz.co.il/gallery/art/newexhibitions/.premium-MAGAZINE-1.6679071